loading...
P e r e s p o o l i s i h a
Hossein بازدید : 0 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (0)

مهدوی‌کیا: شرایط سخت است، نباید توقع را از تیم ملی بالا ببریم / دوست دارم آلمان قهرمان شود

( 0 Votes ) 

پرسپولیس نیوز : بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی کار دشواری در جام جهانی ۲۰۱۴ دارد هر چند حریف دست و پا بسته‌ای نیست.

پیش از آغاز جام جهانی 2014 برزیل سراغ مهدی مهدوی‌کیا رفتیم که تجربه دو بار حضور در جام جهانی را در کارنامه دارد. کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط ایران را به دلیل حضور دو ماهه در اردوها امیدوار کننده می‌داند و می‌گوید که تیم ملی می‌تواند در جام جهانی شرایط خوبی داشته باشد.

گفت‌وگوی  تفصیلی با مهدوی کیا را در زیر می‌خوانید.

 وضعیت تیم ملی را پیش از آغاز رقابت‌ها و در بازی‌های تدارکاتی چگونه دیدید؟

متاسفانه فرصت نشد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را تماشا کنم و بیشتر درگیر تیم فوتبال جوانان بودم. البته بازی ایران و مونته‌نگرو را به صورت جسته‌وگریخته دیدم که با دیدن یک بازی تدارکاتی به صورت نصفه‌ونیمه نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد.

 اگر بخواهید به طور کلی تیم ملی را ارزیابی کنید، پیش از جام جهانی شرایط خوب بوده؟

تیم ملی حدود دو ماه است در اردو به سر می‌برد و تمام مدت تمرینات پرفشاری را زیر نظر کادر فنی انجام داده‌اند. با تمرینات بدنسازی و تاکتیکی که صورت گرفته، بازیکنان اکنون به لحاظ بدنی هم شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد تیم ملی وضعیت خوبی دارد و امیدوارم در جام جهانی هم نتایج خوبی بگیرد.

 با توجه به ترکیبی که داریم و شرایطی که خودتان عنوان کردید، ایران در جام جهانی چقدر شانس موفقیت دارد؟

جام جهانی، میدان بسیار بزرگی است. تیم ملی هم با توجه به قرار گرفتن در گروه F و هم‌گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی کار بسیار سختی دارد. با تمام این شرایط امیدوارم شرایطی به وجود بیاید تا تیم ملی بتواند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند.

 از پیش بازنده که نیستیم؟

مطمئناً حریف دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و یک تیم خوب راهی جام جهانی شده است. مهم نوع تاکتیک ما برای رویارویی با حریفان‌مان است و باید منتظر باشیم و ببینیم سرمربی تیم ملی چه سیستمی در نظر خواهد گرفت.

 با شرایطی هم که وجود دارد، موج امیدواری به راه افتاده که ما از گروه‌مان صعود می‌کنیم.

به هیچ وجه کارمان برای صعود از گروه راحت نیست. اولین حریفان‌مان که نیجریه است شرایط بسیار خوبی دارد و آنها تیمی دارند که قوای بدنی‌شان بسیار بالاست و یک تیم فیزیکی خوب هستند. نباید توقع را بالا ببریم و شرایط خیلی سخت است.

 گفته می‌شود بعد از جام جهانی کی‌روش از ایران می‌رود و مربی دیگری هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت. به نظرتان مطرح شدن این مسائل در چنین شرایطی درست است؟

اکنون نباید به این مسائل بپردازیم و تیم را به حاشیه ببریم. مطمئناً در چنین شرایطی بحث مهم‌تر که باید به آن پرداخته شود حضور تیم ملی در جام جهانی است. باید تلاش کنیم  نتایج خوبی بگیریم و ببینیم در جام جهانی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. با این صحبت‌ها نباید تمرکز کی‌روش را به هم بریزیم.

 با مطرح شدن این صحبت‌ها در صورتی که ایران در جام جهانی نتیجه نگیرد، شایعه نمی‌شود که کی‌روش چون قرار بود برود بازیکنان برای او بازی نکردند؟

کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقاتی رقم بخورد. در صورتی که ایران در جام جهانی نتیجه بگیرد، برای تمام اعضای تیم ملی اتفاق خوبی می‌افتد و این مسئله مطمئناً برای سرمربی تیم ملی هم خوب است. کی‌روش می‌تواند با موفقیت در جام جهانی کارنامه‌اش را درخشان‌تر کند و با این شرایط دوست دارد که ایران در جام جهانی نتیجه بگیرد.

 شانس تیم محبوب‌تان (آلمان) چقدر است؟

آلمان همیشه یکی از مدعیان بوده است. بازیکنان این تیم چند سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و ترکیب اصلی‌شان را حفظ کرده‌اند. با شرایطی که دارند من فکر می‌کنم باز هم مدعی هستند.

 قهرمان چه تیمی خواهد شد؟

من دوست دارم آلمان قهرمان شود اما واقعاً کار خیلی دشوار است. از طرف دیگر برزیل و آرژانتین هم شرایط بسیار خوبی دارند.

 به عنوان مدیرفنی تیم جوانان درباره شرایط این تیم هم صحبت کنید. شرایط به گونه‌ای است که تیم راهی جام جهانی شود؟

کارمان خیلی سخت است. باید برای آماده شدن در بازی‌های میانمار و قرار گرفتن مقابل حریفان سر سختی که داریم، به خوبی آماده شویم و بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام دهیم. البته پیش از این در اردوی امارات دو بازی دوستانه با تیم جوانان این کشور انجام دادیم که بازی‌های خوبی بود اما اماراتی‌ها تیمی نبودند که ما را محک جدی بزنند.

 علی دوستی‌مهر پیش از این گفته بود برای صعود به جام جهانی باید بازی تدارکاتی زیادی انجام بدهیم. این شرایط فراهم شده است؟

دقیقاً همین طور است و در رده پایه بازی‌های تدارکاتی بسیار مهم است. بازیکنان در این سن و سال باید تجربه کسب کنند و میدان ببینند تا آب دیده شوند. به نظرم اگر بازی‌های تدارکاتی‌مان بیشتر شود شانس‌مان برای رفتن به جام جهانی زیاد می‌شود و امیدوارم این اتفاق رخ دهد و با بالا رفتن تجربه بازیکنان نتایج خوبی بگیریم.

 پیش‌بینی‌تان چیست؟

فوتبال در رده پایه بسیار سخت است و نمی‌توان نتایج را پیش‌بینی کرد. هیجانات بازیکنان در سن پایین بسیار بیشتر است و چون تجربه کمی دارند امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 20
  • بازدید کلی : 100
  • کدهای اختصاصی